בעקבות הדרקון הפנימי, גיבוש והעצמה בעת מלחמה

בימים מאתגרים אלה מאז ה  07.10.2023 , שרחוקים שנות אור ממציאות נורמאלית ובריאה , עלינו לזכור שיש לנו תעצומות נפש רבות!

אין ספק שכולנו, מבוגרים וילדים: מפוחדים , מתוסכלים , כועסים , כואבים , חרדים , מבועתים מהמראות מהמלחמה.

האדם כמו האדמה יש בו שבילים [ ד.א ] -המטרה של התוכנית שלנו זה לקחת כל אדם , ילד או מבוגר בשבילי הרגשות , כי הכל זה רק תוצאה ואפילו עם התוצאה לא יכולים להתמודד  

זה די הגיוני שאי אפשר להתמודד עם תוצאה , אם זה אנורקסיה , חרדות , תסכול ,  כעס , אלימות , ונדליזם ,אם לא לוקחים את האינדיבידואל למסע פנימה , התוצאה תהיה אותה התוצאה כל הזמן . מה שלא מאתגר אותך לא ישנה אותך! [צ']

גם עץ שאתה גודע אותו בסוף יצמיח ענף חדש והוא יגדל בדיוק אותו דבר , כמו שהוא גדל קודם. אדם צריך לרדת במסע פנימה לשורש , לזרע , לתת לילד את האתגר המרתק הזה דרך הODT , דרך המשחק  , דרך ההתמודדות האינדיבידואלית שלו ורק ככה אפשר למנוע את התסכול , את הכעס , את הבושה , את החרדה מאי הצלחה שעולים תוך כדי הפעילות , האדם צריך למצוא את הפתרון בכוחות עצמו , או שעוזרים לו למצוא את הפתרון ,לא אומרים לו מה לא לעשות ו/או איך לעשות , נותנים לו את הכלים לשנות בפנים דפוסים , לגלות ולהעיר את הדרקון הפנימי

הODT המיוחד שלנו מורכב לא רק מהרפתקה , אלא גם מאתגר , לא קושי – זה אתגר וזה לחיים כי ילד / מבוגר זוכר חוויה , הוא יזכור את ההתמודדות הזאת שחווה , הוא יזכור מה לא לעשות , אבל הוא יזכור מה כן לעשות והוא בעתיד יזמן את הדרקון הפנימי שלו , את תעצומות הנפש שלו , את החוזקות כדי להתגבר.

אדם זוכר חוויה, חוויה נצרבת בתודעה [ ד.א ] , בפרט אצל ילדים , ועם זה הם ילכו כל החיים ואם למישהו היה קושי והוא למד להתגבר עליו , כי נתנו לו כלים להתגבר עליו ולא אמרו לו אל תהיה אלים זה לא בסדר , אלא בדקו מאיפה זה בא ? איזה שהוא פחד פנימי , איזה שהוא תסכול , מאיזה שהוא עומס רגשי , ואם הוא למד להתמודד עם זה , אז הוא ידע להתמודד עם זה גם כשהוא יהיה בוגר, כי הוא רכש את הכלים לזה .

אם ילד חלש ומרביצים לו והוא לא מצליח להתמודד יש סיכוי יותר  מסביר שבבגרותו הוא יהפוך לאיש הרבה יותר אלים , כי הוא כל הזמן יחשוב שתוקפים אותו , אבל אם תלמד ילד חלש להתמודד ולעמוד מול הפחד , לגלות את החוזקות שלו , את הדרקון הפנימי שלו, לאתגר אותו ,לתת לו כלים מה כן לעשות באותו הרגע , אז גם כשהוא יהיה גדול הוא ידע מה לעשות כשתוקפים אותו ולא רק פיזית ,לא תמיד התקיפה היא רק פיזית  ובכלל לפעמים התקיפה המילולית היא הרבה יותר חמורה , מילים חודרות כמו סכינים ונצרבות !

מכה מקבלים , המכה עוברת , המילים נצרבות ! [ד.א]

הODT   המיוחד והמייחד שלנו , זה האתגר שנותנים פה לכל אינדיבידואל כפרט  ובתוך קבוצה , בתוך החברה , היום החברה שלו זה בתוך הכיתה , מחר זאת חברה שהוא יעבוד בה .

בחיים אנחנו פוגשים סוגים שונים של אנשים ואם אתה לא מתמודד עם מגוון האנשים בילדות , הם חוזרים! האנשים אחרים , הסיטואציה חוזרת , אם אדם לא לומד את השיעור [ צ' ], וזה נכון לגבי כולנו .

זה השוני העמוק בין התוכנית והתכנים שלנו לתוכניות אחרות , האתגר במסע הפנימי , לזמן את הדרקון הפנימי , ההתמודדות עם הדברים העמוקים יותר, המסע בשביל הפנימי . זה לא עוד ODT ,לא עוד טיפוס על סולם , לא עוד הליכה על חבל , לא עוד תרגיל קואורדינציה , לכל דבר יש את המשמעות שלו , האתגר שלו ואת המסע הפנימי שלו בין כפרט ובין כחלק מחברה ובחיים יש המון אתגרים וכל דבר כזה משפיע על רגשות ורגשות משפיעות על תובנות , אם לא עושים את השינוי העמוק הפנימי הזה , אז כלום לא משתנה בחוץ . אצלנו אין מפסידים , כולם מנצחים , כי ברגע שכולם מבינים את הבסיס, את השורש, משם הרבה יותר קל להמשיך הלאה ,הODT שלנו הוא כמו מעבדה בתנאים בטוחים ממנו אפשר רק לגדול ולצמוח , זה המקום להיחשף לדרקון הפנימי.

בזמן שאחרים מתעסקים בתוצאה אנחנו מתעסקים בגורמים [ ד.א ]

אני מזמין את ילדי ביה"ס שלך למסע בשבילי הרגשות , הכל מתחיל ונגמר ברגשות , גם חווית ההצלחה , גורמת לילד  לתחושה רגשית , מעלה אנדרופינים וכד' , חווית ההצלחה ולו הקטנה ביותר היא זו שגורמת לו לשנות את התובנה ואת היכולת להתמודד ולהצליח .

בימים מאתגרים אילו חשוב לנהל שיגרת חירום בצל המלחמה , לתת דגש וחשיבות לילדים קטנים וגדולים כאחד , צריכים לפרוק החוצה ולאוורר את הנפש והרגש , לנער את הפחדים והתסכולים שנצטברו , לכל אחד ואחת יכול להיות ביטוי עצמי והקלה להוציא את המטען השלילי ולטעון  במטען חיובי בריא יותר, להחזיר חזרה את הבטחון בעצמם . הילדים צריכים טיפול בהפגה ,  כולם יחד וכל אחד לחוד ובהתאם להנחיות משרד הבטחון ופיקוד העורף שבתוקף !

אציג את עצמי , אני שלמה בן גיא , הבעלים והמנכ"ל של חברת מרכז צ'יף העשבים חוויה אינדיאנית בטבע הישראלי , עוסקים ביומיום שלנו בחוויית החוץ והטבע בהדרכת טיולים במסגרת התיירות החינוכית , במסעות חניכה אתגריים בני כמה ימים לבד עם הטבע , לנערות ונערים בסיכוי וכחברה שעובדת גם בלמידה אתגרית , התנסותית וקוגניטיבית , יש לנו במרכז , תכנים כאלה מאווררים , שאנחנו משתמשים בהם בפעילויות שלנו במהלך השנה בימי יער ובקייטנות הקיץ שלנו צברנו ניסיון רב .

אני מציע לך לשקול פעילות הפגתית, במסגרת יום פעילות חד / דו שכבתי בביה"ס בחצר ביה"ס , אנחנו נעמיד עבורכם/ן מגוון תחנות אתגר והרפתקה  , ומתחם חבלים ארעי מאתגר בדרגות קושי שונות בהתאמה  לגיל הילדים .

נשמח ללמוד על  הצרכים שלכם ולהתאים לכם פעילות  .

נ.ב –אנחנו מופיעים במאגר התוכניות והמענים של משרד החינוך גפ"ן , גם כימי גיבוש אתגר והרפתקה בודדים וגם כתוכנית תהליכית :

מענה מס' 30381 ,שם התוכנית : הדרקון הפנימי ,ימי שיא ,גיבוש אתגר והרפתקה ,תת סל מענים חברתיים ערכיים וקהילתיים.

מענה מס' 26105 , שם התוכנית : הדרקון הפנימי , תת סל ילדים ונוער בסיכון                                                                                      

  לשאלות  , פרטים נוספים והתקשרות  התקשרו : 052-5282285 שלמה 

כתבו : דורית אשכנזי  -בר, שלמה בן גיא

כל הזכויות שמורות