1 דקות קריאה
למידה אתגרית במפגשי הכנה לעולים לכיתה א'

המעבר לכיתה א’ הוא צעד גדול לכל ילד – אך עבור רבים זו גם תקופה של חששותפחדים והתרגשות מעורבת.

ילדים פוגשים חברים חדשים, מורים לא מוכרים, וחוקים שונים מהגן. אצל חלקם, בעיקר ילדים ונוער בסיכון או ילדים בעלי קושי חברתי, זה עלול ליצור תחושת בדידות או חוסר ביטחון. אנחנו כאן כדי להפוך את המעבר הזה לחוויה חיובית ומעצימה – בעזרת חינוך חווייתי, למידה חווייתית, ופעילויות שמחברות בין הילדים, מפתחות חוסן נפשי, ומעניקות כלים להתמודדות רגשית.

למידה אתגרית – חוויה עם ערך

הפעילות בנויה על יסודות הלמידה האתגרית (Adventure Therapy, Wilderness), תוך שילוב של למידה התנסותית, למידה קוגניטיבית וחוויה משותפת.

במהלך הפעילות, הקבוצות תידרשנה להשלים משימות בכל תחנה בזמן קצוב – מה שמחזק אחריות, עמידה בזמנים ושיתוף פעולה.

שלבי הפעילות

היום ייפתח בתרגילי היכרות מהנים, לשבירת הקרח וליצירת תחושת נוחות. משם נעבור למשימות מורכבות יותר הכוללות תרגילי ODT, מתקני חבל, ואתגרי שטח קבוצתיים – כל אחד מהם מתוכנן לעודד עבודת צוות, פיתוח חשיבה יצירתית, וחיזוק הביטחון העצמי.

“הדרקון הפנימי” – לגלות את הדרקון הפנימי שלך ולהפוך פחד לכוח

באמצעות סיפור ומשחק על "הדרקון הפנימי", הילדים מזהים את הפחדים שמסתתרים בתוכם, לומדים לדבר עליהם, ומגלים דרכים “לאלף” את הדרקון. זהו כלי עוצמתי במיוחד בתחילת השנה, כשהכול חדש ומאתגר.

חוויית טבע – חופש, חיבור והכלה

ימי שיא בתי ספר שלנו משלבים חוויית טבע מרגיעה ומגבשת – משימות בשטח, תחנות חווייתיות ומשחקי חוץ.

הטבע יוצר מרחב נינוח, שבו גם הילד השקט או הביישן מוצא את מקומו.

למה אנחנו?

  • הבנה עמוקה בצרכים רגשיים וחברתיים של ילדי כיתה א’
  • פעילות המבוססת על מודלים בינלאומיים מוכחים של למידה אתגרית
  • שילוב של חוויה, משחק ולמידה ערכית
  • התאמת הפעילות גם לקבוצות רגישות ולילדים עם קשיים
  • מדריכים מיומנים בחיזוק ביטחון עצמי ושילוב חברתי