בעקבות הדרקון הפנימי, גיבוש והעצמה בעת מלחמה

בימים מאתגרים אלה מאז ה  07.10.2023 , שרחוקים שנות אור ממציאות נורמאלית ובריאה , עלינו לזכור שיש לנו תעצומות נפש רבות! אין ספק שכולנו, מבוגרים וילדים: מפוחדים , מתוסכלים , כועסים , כואבים , חרדים , מבועתים מהמראות מהמלחמה.האדם כמו האדמה יש בו שבילים [ ד.א ] -המטרה של התוכנית שלנו זה לקחת כל אדם , ילד או מבוגר בשבילי הרגשות , כי הכל זה רק תוצאה ואפילו עם התוצאה לא יכולים להתמודד זה די הגיוני שאי אפשר להתמודד עם תוצאה, אם זה אנורקסיה , חרדות , תסכול , כעס , אלימות , ונדליזם , אם לא לוקחים את האינדיבידואל למסע פנימה , התוצאה תהיה אותה התוצאה כל הזמן . 
מה שלא מאתגר אותך לא ישנה אותך! [צ'] גם עץ שאתה גודע אותו בסוף יצמיח ענף חדש והוא יגדל בדיוק אותו דבר , כמו שהוא גדל קודם. אדם צריך לרדת במסע פנימה לשורש , לזרע , לתת לילד את האתגר המרתק הזה דרך הODT , דרך המשחק  , דרך ההתמודדות האינדיבידואלית שלו ורק ככה אפשר למנוע את התסכול , את הכעס , את הבושה , את החרדה מאי הצלחה שעולים תוך כדי הפעילות , האדם צריך למצוא את הפתרון בכוחות עצמו , או שעוזרים לו למצוא את הפתרון ,לא אומרים לו מה לא לעשות ו/או איך לעשות , נותנים לו את הכלים לשנות בפנים דפוסים , לגלות ולהעיר את הדרקון הפנימיהODT המיוחד שלנו מורכב לא רק מהרפתקה , אלא גם מאתגר , לא קושי – זה אתגר וזה לחיים כי ילד / מבוגר זוכר חוויה , הוא יזכור את ההתמודדות הזאת שחווה , הוא יזכור מה לא לעשות , אבל הוא יזכור מה כן לעשות והוא בעתיד יזמן את הדרקון הפנימי שלו , את תעצומות הנפש שלו , את החוזקות כדי להתגבר.אדם זוכר חוויה, חוויה נצרבת בתודעה [ ד.א ] , בפרט אצל ילדים , ועם זה הם ילכו כל החיים ואם למישהו היה קושי והוא למד להתגבר עליו , כי נתנו לו כלים להתגבר עליו ולא אמרו לו אל תהיה אלים זה לא בסדר , אלא בדקו מאיפה זה בא ? איזה שהוא פחד פנימי , איזה שהוא תסכול , מאיזה שהוא עומס רגשי , ואם הוא למד להתמודד עם זה , אז הוא ידע להתמודד עם זה גם כשהוא יהיה בוגר, כי הוא רכש את הכלים לזה .אם ילד חלש ומרביצים לו והוא לא מצליח להתמודד יש סיכוי יותר  מסביר שבבגרותו הוא יהפוך לאיש הרבה יותר אלים , כי הוא כל הזמן יחשוב שתוקפים אותו , אבל אם תלמד ילד חלש להתמודד ולעמוד מול הפחד , לגלות את החוזקות שלו , את הדרקון הפנימי שלו, לאתגר אותו ,לתת לו כלים מה כן לעשות באותו הרגע , אז גם כשהוא יהיה גדול הוא ידע מה לעשות כשתוקפים אותו ולא רק פיזית ,לא תמיד התקיפה היא רק פיזית  ובכלל לפעמים התקיפה המילולית היא הרבה יותר חמורה , מילים חודרות כמו סכינים ונצרבות !מכה מקבלים , המכה עוברת , המילים נצרבות ! [ד.א]הODT   המיוחד והמייחד שלנו , זה האתגר שנותנים פה לכל אינדיבידואל כפרט  ובתוך קבוצה , בתוך החברה , היום החברה שלו זה בתוך הכיתה , מחר זאת חברה שהוא יעבוד בה .בחיים אנחנו פוגשים סוגים שונים של אנשים ואם אתה לא מתמודד עם מגוון האנשים בילדות , הם חוזרים! האנשים אחרים , הסיטואציה חוזרת , אם אדם לא לומד את השיעור [ צ' ], וזה נכון לגבי כולנו .זה השוני העמוק בין התוכנית והתכנים שלנו לתוכניות אחרות , האתגר במסע הפנימי , לזמן את הדרקון הפנימי , ההתמודדות עם הדברים העמוקים יותר, המסע בשביל הפנימי . זה לא עוד ODT ,לא עוד טיפוס על סולם , לא עוד הליכה על חבל , לא עוד תרגיל קואורדינציה , לכל דבר יש את המשמעות שלו , האתגר שלו ואת המסע הפנימי שלו בין כפרט ובין כחלק מחברה ובחיים יש המון אתגרים וכל דבר כזה משפיע על רגשות ורגשות משפיעות על תובנות , אם לא עושים את השינוי העמוק הפנימי הזה , אז כלום לא משתנה בחוץ . אצלנו אין מפסידים , כולם מנצחים , כי ברגע שכולם מבינים את הבסיס, את השורש, משם הרבה יותר קל להמשיך הלאה ,הODT שלנו הוא כמו מעבדה בתנאים בטוחים ממנו אפשר רק לגדול ולצמוח , זה המקום להיחשף לדרקון הפנימי.בזמן שאחרים מתעסקים בתוצאה אנחנו מתעסקים בגורמים [ ד.א ]אני מזמין את ילדי ביה"ס שלך למסע בשבילי הרגשות , הכל מתחיל ונגמר ברגשות , גם חווית ההצלחה , גורמת לילד  לתחושה רגשית , מעלה אנדרופינים וכד' , חווית ההצלחה ולו הקטנה ביותר היא זו שגורמת לו לשנות את התובנה ואת היכולת להתמודד ולהצליח .בימים מאתגרים אילו חשוב לנהל שיגרת חירום בצל המלחמה , לתת דגש וחשיבות לילדים קטנים וגדולים כאחד , צריכים לפרוק החוצה ולאוורר את הנפש והרגש , לנער את הפחדים והתסכולים שנצטברו , לכל אחד ואחת יכול להיות ביטוי עצמי והקלה להוציא את המטען השלילי ולטעון  במטען חיובי בריא יותר, להחזיר חזרה את הבטחון בעצמם . הילדים צריכים טיפול בהפגה ,  כולם יחד וכל אחד לחוד ובהתאם להנחיות משרד הבטחון ופיקוד העורף שבתוקף !אציג את עצמי , אני שלמה בן גיא , הבעלים והמנכ"ל של חברת מרכז צ'יף העשבים חוויה אינדיאנית בטבע הישראלי , עוסקים ביומיום שלנו בחוויית החוץ והטבע בהדרכת טיולים במסגרת התיירות החינוכית , במסעות חניכה אתגריים בני כמה ימים לבד עם הטבע , לנערות ונערים בסיכוי וכחברה שעובדת גם בלמידה אתגרית , התנסותית וקוגניטיבית , יש לנו במרכז , תכנים כאלה מאווררים , שאנחנו משתמשים בהם בפעילויות שלנו במהלך השנה בימי יער ובקייטנות הקיץ שלנו צברנו ניסיון רב .אני מציע לך לשקול פעילות הפגתית, במסגרת יום פעילות חד / דו שכבתי בביה"ס בחצר ביה"ס , אנחנו נעמיד עבורכם/ן מגוון תחנות אתגר והרפתקה  , ומתחם חבלים ארעי מאתגר בדרגות קושי שונות בהתאמה  לגיל הילדים .נשמח ללמוד על  הצרכים שלכם ולהתאים לכם פעילות  .נ.ב –אנחנו מופיעים במאגר התוכניות והמענים של משרד החינוך גפ"ן , גם כימי גיבוש אתגר והרפתקה בודדים וגם כתוכנית תהליכית :מענה מס' 30381 ,שם התוכנית : הדרקון הפנימי ,ימי שיא ,גיבוש אתגר והרפתקה ,תת סל מענים חברתיים ערכיים וקהילתיים. מענה מס' 26105 , שם התוכנית : הדרקון הפנימי , תת סל ילדים ונוער בסיכון                          

לשאלות  , פרטים נוספים והתקשרות  

התקשרו : 052-5282285 

שלמה 

כתבו : דורית אשכנזי -בר, שלמה בן גיא

כל הזכויות שמורות